Saavuta24 Etkot-webinaari 31.10.2024 klo 14-15

Asiakaskokemus 2.0: Strateginen ennakointi ja aito saavutettavuus

Lämpimästi tervetuloa Saavutaseminaarin Etkoille! Tapahtuma on maksuton, mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen. 

Asiakaskokemus 2.0: Strateginen ennakointi ja aito saavutettavuus

Saavutettavuus ei ole vain reagointia uusiin lainvaatimuksiin vaan palvelukehityksen kilpailuetu, jota hyödyntämällä tehostat palvelukehitystäsi, parannat asiakaskokemusta ja luot uutta liiketoiminta-arvoa.

Saavutettavuus on modernin palvelukehityksen perustaso, jossa huomioidaan eri käyttäjäryhmien mahdollisuus käyttää kyseistä palvelua. Perinteisesti saavutettavuus on mielletty lakivaatimusten täyttämiseksi, mutta yhä enenevissä määrin yritykset ovat ymmärtäneet saavutettavuuden merkityksen liiketoiminnan kasvun kirittäjänä.

Arviolta 18 %:lla suomalaisista on joku aisteihin, motorisiin kykyihin tai kognitiiviseen kapasiteettiin liittyvä rajoite. Unohtamalla saavutettavuuden, rajaat helposti nämä käyttäjät pois palveluistasi ja asiakaskunnastasi. Unohtamatta samalla myös sitä seikkaa, että meillä kaikilla on nämä samat rajoitteet joko  tilapäisesti tai erilaisiin tilanteisiin liittyen.

1.

Ennakointi mahdollistaa tietoon perustuvan päätöksenteon pitkällä aikavälillä

Ennakointi on systemaattinen prosessi, jolla analysoidaan tulevaisuuden trendejä, kehityssuuntia ja teknologioita. Sen avulla voidaan valmistautua tuleviin muutoksiin ja varmistaa, että strategiat ja palvelut ovat tulevaisuuden vaatimusten mukaisia.

2.

Ennakoiva saavutettavuus varmistaa suunnittelun sujuvuuden

Ennakoimalla käyttäjien muuttuvat tarpeet, teknologiset innovaatiot ja lainsäädännön muutokset saavutettavuustyössä voidaan varmistaa, että palvelut ovat kaikille esteettömiä myös tulevaisuudessa. 

3.

Saavutettavuudella liiketoimintahyötyjä kehityksen sujuvoittamisessa

Ennakoivalla saavutettavuudella voidaan luoda kilpailuetua ja parantaa käyttäjäkokemusta. Kun saavutettavuus integroidaan strategisesti palvelukehitykseen, voidaan välttää myöhempiä kalliita korjauksia ja tarjota palveluita, jotka tavoittavat laajemman käyttäjäkunnan nyt ja tulevaisuudessa.

Webinaarin asiantuntijoina ja panelisteina

Satu Wahlberg

Toimitusjohtaja, Framtid

"Johdatus ennakointiin ja ennakoinnin soveltaminen palvelukehityksessä"

Satu Wahlberg on strategisen ennakoinnin ja muotoilun asiantuntija. Hänellä on pitkä tausta ennakoinnin, liiketoiminta- ja palvelumuotoilun johtotehtävistä ja konsultoinnista. Satu on urallaan kehittänyt lukuisia palkittuja kotimaisia ja kansainvälsisiä digitaalisia palveluita.  

Satu lähestyy ennakointia tulevaisuudentutkimuksen ja palvelukehityksen rajapinnasta, yhdistäen ison kuvan käytännön tekemiseen. Koulutukseltaan Satu on filosofian maisteri pääaineenaan ”Tulevaisuudentutkimus”. 

Satu työskentelee perustamansa ennakoinnin ja muotoilun yrityksen Framtidin toimitusjohtajana ja asiantuntijana palvellen yrityksiä ja järjestöjä ennakoinnin hyödyntämisessä liiketoiminnan ja palveluiden kehittämisessä. 

 

Miia Kirsi

Miia Kirsi (webinaarin moderaattori) työskentelee saavutettavuusasiantuntijana Celiassa. Miian työtehtävien ytimessä on saavutettavan julkaisemisen edistäminen monella saralla. Erityisesti digitaalinen julkaiseminen ja kirjallisuuden saavutettavuus ovat sydäntä lähellä. 

Ari-Pekka Saarela

Ari-Pekka Saarela (webinaarin moderaattori) toimii  Saavuta-seminaarin pääorganisoijana ja ohjelman rakentajana. 

Ari-Pekka eli ”aapee” omaa kokemusta yli kymmenen vuoden ajalta sekä Suomessa että kansainvälisesti digipalvelujen helppokäyttöisyyden ja teknisen saavutettavuuden varmistamisen ja kehittämisen parissa. 

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää toimii kaupan, shopperin ja brändien symbioosiin erikoistuneen Merkantics Oy:n toimitusjohtajana ja osakkaana. Merkantics Oy:n palvelubrändejä ovat mm. What´s Going On In Retail -seminaari,  QnA -verkkokaupan shoppertutkimus ja Merkantics Store Check. 

Markulla on pitkä kokemus brändin rakentamisen ja markkinointiviestinnän alueilta mm. hasan & partnersilta, TBWA-ryhmästä ja Salomaa Yhtiöiltä. 

 

Tero Pesonen

Tero Pesonen on Q-Factoryn eQual-tiimin johtava saavutettavuusasiantuntija, jolla on vankka kokemus mm. saavutettavuus-koulutusten kehittämisestä, saavutettavien palvelujen testaustyökalujen parissa työskentelystä sekä ohjelmistotuotannon tutkimuksesta.

#Saavuta2024 Etkojen ohjelmassa:

Satu Wahlberg: "Johdatus ennakointiin ja ennakoinnin soveltaminen palvelukehityksessä"

  • Mitä ennakointi on ja mitä se ei ole?
  • Miten ennakointia voi soveltaa palvelukehityksessä?
  • Miten ennakoiva saavutettavuus mahdollistaa palvelukehityksen kasvun ja skaalautumisen?
    • Laajempi asiakasryhmä
    • Ketterä kehitys
    • Resilienssi muutoksille

Paneelikeskustelu

Mielenkiintoisen paneelin keskiössä on: ”Voidaanko proaktiivisella saavutettavuustyöllä luoda parempaa asiakaskokemusta ja liiketoiminta-arvoa?”

Moderaattoreina Miia Kirsi & Ari-Pekka Saarela ja keskustelijoina Satu Wahlberg, Markku Mäenpää ja Tero Pesonen. 

Ilmoittaudu tästä Etkoille

Contact us!