Ajankohtaista nyt:

Saavuta-seminaari 16.11.2023, ilmoittautuminen on auki!

eQual

Laatu on saavutettavuutta. Saavutettavuus on laatua.

Digitaalinen palvelu ei voi olla liian helppo käyttää.

Ihmiskeskeinen digitalisaatio edellyttää uusia toimintatapoja. Samalla lisäät organisaatiosi tuottavuutta. 

eQual on Q-Factoryn perustama saavutettavuuteen erikoistunut asiantuntijatiimi.

Haluamme edistää ihmisten yhdenvertaisuutta ja tuoda aidon saavutettavuuden osaksi palveluiden laadunvarmistusta.

Mitä on Aito saavutettavuus?

Aidosti saavutettava palvelu tavoittaa kaikki ja säästää kaikkien työtä. Palvelu toimii erilaisilla apuvälineillä, on helppokäyttöinen ja ymmärrettävä.

Tekninen saavutettavuus

Verkkosivuston tai sovelluksen tekniset ominaisuudet mahdollistavat palvelun käytön kaikille käyttäjille – myös niille, joilla on pysyviä toimintarajoitteita.

Helppokäyttöisyys

Palvelu tarjoaa käyttäjille intuitiivisen ja selkeän käyttöliittymän, joka mahdollistaa ohjelmiston käytön ilman opettelua tai ohjeiden lukemista.

Ymmärrettävyys

Vähentää käyttäjien turhautumista ja virheiden määrää, lisää asiakastyytyväisyyttä. Ymmärrettävä palvelu kasvattaa organisaatiosi tuottavuutta.

Aidon saavutettavuuden palvelut

Kehitystiimin valmennusohjelma

Kokemusasiantuntijatestaus

Testaus ja automaatio

Jatkuva tuki

Kehitystiimin valmennusohjelma

Saavutettavuus on huomioitava suunnittelussa, kehityksessä ja testauksessa.

Saavutettavuus mukaan ketterään prosessiin, vaatimuksiin, dokumentointiin ja testauskäytäntöihin.

Koulutukset
  • Perusteet​
  • Suunnittelijoille
  • ​Kehittäjille​
  • Testaajille​
  • Sisällöntuottajille
Työpajat​
  • Määrittely ja dokumentointi​
  • Testausmenetelmät ja työkalujen käyttö
Itseopiskelu

Osa kokonaisuudesta omaan tahtiin verkko-opintoina

Osaamisen soveltaminen​
  • Klinikat
  • Syventävät työpajat
  • Asiantuntijan tuki
Asiakkaamme

”Koulutus antoi kattavan kuvan saavutettavuusvaatimuksista eri online-kanavissa. Käteen jäi paljon hyviä tärppejä saavutettavuuden parantamiseksi ja verkkopalveluidemme hiomiseksi entistä helppokäyttöisemmiksi.”

– Riina Hautala, Asiakaskokemusvastaava, Tapio Oy

tapio

Käyttäjätestaus

Paras keino käyttökokemuksen parantamiseen on antaa palvelu extreme-käyttäjien kokeiltavaksi.

Testauksessa seurataan käyttäjiä, joilla on erilaisia pysyviä rajoitteita. Näin löydetään tehokkaasti käytettävyysongelmia, jotka vaikuttavat kaikkiin käyttäjiin.

Testaus ja automaatio

Automaattinen testaus

  • Teknisen toteutuksen varmistaminen automaattitesteillä
  • Jatkuva monitorointi ohjelmistorobotiikan avulla

Manuaalinen testaus

  • Kehitystiimin oma testaaja
  • Q-Factoryn testauspalvelut
  • Apuvälinekäytön testaus
  • Saavutettavuusauditoinnit

Jatkuva tuki​

Olemme käytettävissä saavutettavuuten liittyvissä kysymyksissä ja ongelmissa.

  • Saavutettavuusklinikka 1 krt/viikko​
  • Viestintäkanava kysymyksille, tiedotukseen ja kokemusten jakamiseen​
  • Saavutettavuusasiantuntija käytettävissä

eQual tiimi

Mikäli etsit apua aidon saavutettavuuden kehittämiseen ja varmistamiseen tai haluat tietää aiheesta enemmän, tiedät kenen puoleen kääntyä. eQualin tiimi on valmis laittamaan pyörät pyörimään!

Ota myös haltuun 7 käytännön vinkkiä saavutettavuuden huomioimiseen digitaalisessa ympäristössä lataamalla opas.

Ota yhteyttä!

Kuva Ari-Pekasta
Ari-Pekka Saarela
Santeri Nupponen
Tero Lähteenmäki
Henri Kiiskilä

Contact us!