Mitä jos aikaa vapautuisi tuottavampaan työhön?
Olet varmasti kuullut, kuinka älykkään automaation käyttöönotolla voidaan vahvistaa yritysten tehokkuutta ja päästä eroon turhasta, aikaa vievästä työstä? Puhumattakaan siitä, kuinka se lisää työviihtyvyyttä sekä asiakastyytyväisyyttä. Monta hyvää syytä siis pohtia asiaa!
Jottei viestimme jää vain sanahelinäksi, muutama napakka esimerkki asiakkaidemme maailmasta kertokoon siitä, kuinka olemme automatisoineet heidän manuaalisia työvaiheita.
Yleisimmin älykkään automaation investointi maksaa itsensä takaisin 2-8 kuukauden sisällä.
Case 1
Automaattinen tiliöinti tekoälyn avulla
- Vähentää manuaalista työtä
- Nopeuttaa kassankiertoa
- Mahdollistaa tehokkaamman laskujen kierron
- Vähentää virheiden riskiä
Tutustu case-esimerkkiin, jonka toteutimme yhteistyössä teknologiakumppanimme QAutomaten kanssa.
Case 2
Raportoinnin automatisointi
Ohjelmistorobotti soveltuu erinomaisen hyvin koostamaan erilaisia raportteja viikko-, kuukausi- tai kvartaalitasolla.
Säästät omaa aikaasi, kun uskollinen 24/7 työskentelevä digikollegasi hoitaa raportit tehokkaasti ja virheettömästi.
Case 3
Asiakkaiden henkilölomakkeiden käsittely
Tausta: Lomakkeiden käsittely saattoi aiemmin viivästyä, sillä saapuneista lomakkeista ei erikseen tullut organisaatiolle erikseen tietoa. Lomakkeiden käsittely oli aikaa vievää ja sitä jouduttiin tekemään kahden eri järjestelmän välillä. Henkilölomakkeiden käsittely automatisoitiin.
”Robotiikka tuo hyödyllisiä ratkaisuja tilitoimiston arkeen ja mm. taloushallinnon henkilöstöpulaan.”
Hannu Havukoski, Talousyrittäjät Yhtymä Oy
Tietoturva ja säädökset
Robottia voi hyödyntää myös erilaisissa viranomaisilmoituksiin liittyvissä asioinneissa. Tästä hyvänä esimerkkinä asiointi verohallinnon kanssa. Ohjelmistorobotiikan yksi parhaista puolista onkin, että se poistaa riskiä muistinvaraisten tehtävien hoitamisessa. Suomessa käytetään esimerkiksi noin 550 miljoonaa euroa vuodessa verotilien täsmäytyksiin, mitä voisi hyvin merkittävästikin vähentää älykkään automaation keinoin.