Saavutettavuuden palvelut tarjoaa eQual
Laatu on saavutettavuutta. Saavutettavuus on laatua.
Digitaalisen palvelun saavutettavuudella tarkoitetaan sen helppokäyttöisyyttä ja toimivuutta sitä käyttävän näkörajoitteista tai muista rajoitteista riippumatta. 20 % suomalaisista ovat jollain tavalla rajoittuneita, mikä tarkoittaa digitaalisten palveluiden yhdenvertaisen käytettävyyden nousseen olennaiseksi osaksi palveluiden kehitystä.
Digitaalinen palvelu ei voi olla liian helppo käyttää.
Ihmiskeskeinen digitalisaatio edellyttää uusia toimintatapoja. Samalla lisäät organisaatiosi tuottavuutta.
eQual on Q-Factoryn perustama saavutettavuuteen erikoistunut asiantuntijatiimi.
Haluamme edistää ihmisten yhdenvertaisuutta ja tuoda aidon saavutettavuuden osaksi palveluiden laadunvarmistusta.
Saavutettavuuden palvelut
Mitä on Aito saavutettavuus?
Aidosti saavutettava palvelu tavoittaa kaikki ja säästää kaikkien työtä. Palvelu toimii erilaisilla apuvälineillä, on helppokäyttöinen ja ymmärrettävä.
Tekninen saavutettavuus
Verkkosivuston tai sovelluksen tekniset ominaisuudet mahdollistavat palvelun käytön kaikille käyttäjille – myös niille, joilla on pysyviä toimintarajoitteita.
Helppokäyttöisyys
Palvelu tarjoaa käyttäjille intuitiivisen ja selkeän käyttöliittymän, joka mahdollistaa ohjelmiston käytön ilman opettelua tai ohjeiden lukemista.
Ymmärrettävyys
Vähentää käyttäjien turhautumista ja virheiden määrää, lisää asiakastyytyväisyyttä. Ymmärrettävä palvelu kasvattaa organisaatiosi tuottavuutta.
Oletko valmiina?
Muutokset digipalvelulakiin
Lakiin digitaalisten palvelujen tarjoamisesta eli digipalvelulakiin on tehty muutoksia, jotka tuovat lain saavutettavuusvaatimusten piiriin uusia palveluja ja toimijoita. Lakiin on myös lisätty joitakin palvelukohtaisia lisävaatimuksia näille lain piiriin tuleville palveluille.
Muutokset digipalvelulakiin tulevat tuotteiden ja palvelujen esteettömyysvaatimuksia koskevasta EU:n esteettömyysdirektiivistä, jonka täytäntöönpanoa koskeva kansallinen lainsäädäntö tuli voimaan 1.2.2023. Muutokset edistävät ihmisten yhdenvertaisuutta digitalisoituvassa yhteiskunnassa.
Digipalvelulain piiriin tulevat palvelut
Digipalvelulain piiriin tulevat seuraavat kuluttajille tarkoitetut palvelut: verkkokaupat, sähkökirjat, osa henkilöliikenteen ja pankkien palveluista sekä audiovisuaaliseen sisältöön pääsyn tarjoavat palvelut ja viestintäpalvelut.
Olemme luottokumppanisi matkalla kohti saavutettavia digipalveluita.
#Saavuta2024-seminaari järjestettiin 12.11.2024!
Suomen suurin digitaalisten palvelujen saavutettavuuteen keskittyvä #Saavuta-seminaari järjestestettiin jo 9. kertaa 12.11.2024.
Tapahtumaan osallistui huikeat 900 silmäparia!
Teemoina seminaarissa olivat Proaktiivinen saavutettavuustyö & Tekoäly – hypeä vai hyötyä?
Päivitämme sivuillemme tallenteet jonkin ajan sisällä. Mikäli olit mukana tapahtumassa, saat tallenteista tiedon vielä samaan sähköpostiin, jolla ilmoittauduit mukaan.
eQual tiimi
Mikäli etsit apua aidon saavutettavuuden kehittämiseen ja varmistamiseen tai haluat tietää aiheesta enemmän, tiedät kenen puoleen kääntyä. eQualin tiimi on valmis laittamaan pyörät pyörimään!
Ota myös haltuun 7 käytännön vinkkiä saavutettavuuden huomioimiseen digitaalisessa ympäristössä lataamalla opas.
Kiinnostuitko?
Heräsikö kysymyksiä tai haluatko tarjouksen palveluistamme?
Varaa tapaaminen tai jätä yhteystietosi oheiselle lomakkeelle, niin asiantuntijamme on teihin yhteydessä mahdollisimman pian!
tai ota yhteyttä oheisella lomakkeella.
Tapahtumat
Ota yhteyttä!
Ari-Pekka Saarela
- Chief Development Officer
- ari-pekka.saarela@q-factory.fi
- +358 45 260 3011
Santeri Nupponen
- Customer Success Manager
- santeri.nupponen@q-factory.fi
- +358 40 049 5625
Tero Lähteenmäki
- Executive Vice President
- tero.lahteenmaki@q-factory.fi
- +358 40 547 2446